راهنمای خرید پکیج زمینی

پکیج گرمایشی علاوه بر تامین آب گرم مصرفی در منزل، آب گرم مورد نیاز برای شوفاژها را در زمستان فراهم می کند. استفاده از پکیج گرمایشی زمینی به نسبت آبگرمکن ها و سیستم شوفاژخانه مرکزی مزایای بسیاری دارد. پکیج از نظر میزان صدا بسیار کم صداتر بوده و نوسانات دمای آب در آن اصلا محسوس نیست. روشن شدن و کارکرد آن در مقایسه با آبگرمکن و شوفاژ خانه مرکزی بسیار کم صداتر است و از همه مهمتر راندمان آن در مقایسه با سیستم شوفاژخانه مرکزی بالاتر است. از دیگر مزایای استفاده از پکیج، اشغال فضای کمتر در مقایسه با سیستم شوفاژ خانه مرکزی می باشد. پکیج های زمینی به صورت مرکزی در پارکینگ یا زیرزمین نصب می گردد (دارای دریچه هوای تازه و خارج از محیط مسکونی) و بهترین راه حل برای تامین گرمایش و آبگرم بهداشتی بوده که دارای قدرت و ظرفیت بیشتری نسبت به انواع مدل های پکیج های دیواری می باشند. دستگاه های پکیج زمینی برای یک واحد مسکونی مناسب بوده و معمولا در ساختمان های ویلایی مورد استفاده قرار می گیرند. پکیج های زمینی معمولا دارای مخزن کوئل دار یا مخزن ذخیره آبگرم بوده و در برخی مدل ها از مشعل جداگانه استفاده می کنند. پکیج های زمینی در فضاهایی که نیاز به گرمایش بیشتر داشته و امکان برآور نیاز آن با پکیج دیواری نیست، استفاده می شود. ویلاها و ساختمان های چند طبقه از مشتریان عمده این محصول می باشند.

در این بخش به سه مبحث مهم در انتخاب پکیج گرمایشی می پردازیم:

ظرفیت دستگاه

دستگاه های پکیج زمینی در ظرفیت های مختلف  در بازار موجود بوده که شما با توجه به متراژ واحد مسکونی خود می توانید در بین این مدل ها انتخاب کنید.
ظرفیت حرارتی خروجی                      متراژ مناسب
28000 Kcal                                      از 100 تا 200 متر مربع
35000 Kcal                                      از 200 تا 300 متر مربع
45000 Kcal                                      از 300 تا 400 متر مربع
55000 Kcal                                      از 400 تا 500 متر مربع
65000 Kcal                                      از 500 تا 600 متر مربع
75000 Kcal                                      از 600 تا 700 متر مربع
85000 Kcal                                      از 700 تا 800 متر مربع

این متراز ها حدودی بوده و برای شرایط مختلف، ظرفیت گرمایشی مورد نیاز متفاوت می باشد. از جمله عواملی که در این مهم تاثیر گذار هستند میتوان به : 1-سیستم گرمایشی (رادیاتور-فن کوئل-کویل داکت اسپلیت و …) 2-تعداد سرویس بهداشتی 3-طبقه اول-میانی یا آخر بودن 4-باز یا بسته بودن فضای ساختمان های همسایه (مثال : شما در آپارتمانی با متراژ 110 متر مربع واقع در طبقه چهارم  هستید و ساختمان های سمت چپ و راست آن آپارتمان، 2 طبقه هستند. بنابراین واحد شما از چهار طرف باز است، در این صورت با توجه به بار گرمایی بیشتر 28000 کیلوکالری پینهاد می شود.) 5-فاصله تا آخرین رادیاتور 6-یک یا چند طبقه بودن بنا

پکیج گرمایشی را بوسیله مشاوره با افراد متخصص، به ظرفیت مورد نیاز تهیه کنید (نه کمتر، نه بیشتر)

سیستم احتراق و گرمایش

دستگاه های پکیج زمینی از نظز سیستم احتراق در دو دسته مشعل دار و بدون مشعل جای می گیرند.

دستگاه های مشعل دار معمولا دارای مشعل (Burner) خطی بوده و در ظرفیت های 28000 الی 45000 می باشند. این مدلها دارای مبدل حرارتی مستقیم بوده و از دیگ گرمایشی بهره نمیبرند. پکیج های گرمایشی مشعل دار می توانند دارای مبدل صفحه ای یا منبع کویل دار (مخزن) باشند

دستگاه های پکیج زمینی بدون مشعل در ظرفیتهای بالاتر بوده و دارای دیگ چدنی یا فولادی می باشند. این دستگاه ها این مزیت را دارند که میتوان مشعل انها را از چند نوع شامل گازسوز، گازوئیل سوز یا دوگانه سوز تهیه نمود. همچنین داشتن دیگ، توانایی آنها را برای گرمایش فضاهای بزرگتر تضمین می کنند.

پکیج های زمینی مشعل دار برای متراژ های پایین تر و دستگاه های بدون مشعل برای فضاهای بزرگتر استفاده می شوند. مزیت استفاده از پکیج بدون مشعل، حق انتخاب در نوع سوخت (گازی، گازوئیلی و دوگانه سوز) مشعل می باشد.

سیستم تامین آب گرم (مبدل صفحه ای و مخزن کویل دار)

پکیج های گرمایشی زمینی بدون در نظر گرفتن ظرفیت گرمایشی به انواع دارای مبدل صفحه ای و مخزن کوئل دار (مخزن دار) تقسیم می گردد. پکیج های دارای مبدل صفحه ای حجم کمتر داشته و در ظرفیت های پایین تر می باشند. مبدل صفحه ای در جاهایی که آب دارای املاح زیاد است مناسب نبوده و موجب گرفتگی فین های داخلی آن می شود. البته راه حل برای جلوگیری از رسوب در مبدل صفحه ای، استفاده از دستگاه های رسوب زدا مانند رسوب گیر های الکترونیکی مفید می باشد.

در پکیج های مخزن دار در بخش مبدل ثانویه که جهت تامین آبگرم بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد، به جای استفاده از مبدل صفحه ای، از یک مخزن کویل دار استفاده شده که قابلیت ذخیره آبگرم را دارد. پکیج های دارای مخزن کوئل دار، آبگرم در دسترس تری در اختیار مصرف کننده قرار داده و همواه آبگرم را در مخزن خود ذخیره دارند. از این رو کاملا شبیه یک موتور خانه عمل می کنند. پکیج های مخزن دار در مقابل رسوب بسیار مقاوم بوده و آبگرم بهداشتی را کاملا بدون نوسان دمایی در اختیار مصرف کننده قرار می دهند.

پکیج های گرمایشی دارای مخزن کوئل دار (مخزن دار) مزیت های بیشتری در تامین آبگرم بهداشتی دارند ولی فضای بیشتری اشغال می کنند. در مقابل پکیج های دارای مبدل صفحه ای، برای آپارتمان ها مخصوصا در شهر هایی که آب دارای املاح و سختی کم است، مناسب هستند

نکات دیگر:

اگر  چند سرویس حمام که بصورت همزمان استفاده میشوند دارید، از مدلهای مخزن دار زمینی استفاده کنید.

اگر فضای شما دوبلکس است، یا متراژ آن زیاد است از مدلهای زمینی به جای دیواری استفاده کنید.

4 thoughts on “راهنمای خرید پکیج زمینی”

  1. سلام
    درخواست خرید ۵ دستگاه دیواری ۳۶۰۰۰ وایلانت دارم
    اما نگران کیفیتم با وجود ۷ عدد فن کویل و۱۲۰ پره رادیاتور و سه تا حمام در واحد ۲۵۰ متری
    لطفا شماره تماس بدبد. از کرمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*