راهنمای رفع ارور پکیج دیواری

انواع کد خطاها و ارور های پکیج دیواری و رفع آنها

کد خطاها و ارور پکیج دیواری

اگر پکیج دیواری و یا یک پکیج زمینی در منزل و یا ساختمان خود دارید قطعا در زمان خرید آن یک دفترچه راهنما نیز دریافت نموده اید.

اگر دفترچه راهنمای موردنظر مفقود شده و یا اینکه به نحوی امکان دسترسی شما به آن وجود ندارد می توانید جهت عیب یابی و رفع مشکل دستگاه مورد نظر خود این مقاله را مطالعه کنید.

این مقاله در راستای معرفی انواع کد خطاها و ارورهای انواع پکیج و  رفع آن ها نگاشته شده است تا شما بتوانید به راحتی با شناسایی نوع مشکل پکیچ دیواری خود نسبت به رفع آن اقدام کنید.

ارورهای پکیج بوتان

پکیج بوتان

ارور های پکیج بوتان مدل کالداونیزیا و اپتیما

  • چراغ سبز به معنای روشنی مشعل است.
  • اگر چراغ چشمک زن به مدت یک ثانیه روشن و به مدت ۵ ثانیه خاموش شود بدین معناست که دستگاه در حالت استند بای قرار دارد.
  • اگر چراغ سبز چشمک زن به مدت پنج دهم ثانیه روشن و به همین میزان نیز خاموش گردد بدین معناست که پرشر آب دچار نقص فنی است.
  • فعال شدن چراغ قرمز چشمک زن به معنای این است که ترموستات حد قطع شده است.
  • اگر چراغ چشمک زن به حالت ثابت بماند بدین معناست که Ntc گرمایش و ترموستات دود قطع است.
  • چراغ زرد چشمک زن نیز به معنای فعال بودن حالت حداکثر توان گرمایشی است.
  • چراغ زرد ثابت به معنای قطع بودن ntc می باشد.

همچنین بخوانید: تفاوت پکیج زمینی و دیگ موتورخانه

ارورهای پکیج بوتان مدل پارما و بیتا

  • چراغ سبز و قرمز ثابت به معنای ایجاد مشکل فنی در ntc آب مصرفی است.
  • اگر چراغ قرمز پنج دهم ثانیه روشن و پنج دهم ثانیه خاموش باشد، ترموستات حد قطع شده است.
  • اگر چراغ قرمز دو دهم ثانیه روشن و دو دهم ثانیه خاموش شود ntc گرمایش دچار اختلال شده است.
  • روشن بودن چراغ سبز به مدت ۵ دهم ثانیه و خاموش شدن آن به همین میزان نشان‌ دهنده قطع شدن پرشر دود و پرشر آب است.

ارورهای پکیج بوتان مدل پرلا و پرلا پرو

  • عدم تشکیل شعله: E01
  • ترموستات حد فعال است: E02
  • پرشر دود فعال است: E03
  • فشار آب مدار گرمایش با کمبود مواجه شده است: E04
  • ntc  آب گرم مصرفی قطع است: E06
  • گرمایش قطع است: E07
  • قبل از فرمان برد، شعله به وجود می آید: E11
  • کافی نبودن فشار آب گرمایش: چشمک زن
  • تنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر دمای گرمایش:  ADJ

ارور های پکیج بوتان مدل VC

  • قطع گاز و عدم تشکیل شعله: E01
  • فعال شدن ترموستات حد:  E02
  • فعال شدن پرشر دود پس از دو دقیقه:  E03  
  • ایجاد نقص در مدولاتور شیر گاز:E04
  • ایجاد نقص در ان تی سی مدار گرمایش:E05
  • ایجاد نقص در ان تی سی مدار آب گرم مصرفی: E06
  • وصل بودن پرشر دود پیش از روشن شدن فن: E07
  • ایجاد اختلال در ترموستات اتاقی: E08
  • افزایش دمای آب گرمایش به بیشتر از ۹۵ درجه سانتی گراد: E09
  • ایجاد اختلال در نرم افزار دود: E013
  • ایجاد اشکال فنی در پرشر دود:E15
  • فعال شدن ترموستات دود:E17
  • یخ زدن مبدل اصلی:E25
  • ایجاد خطا در پرشر آب:E27
  • ایجاد اختلال در مدار برق رسانی شیر گاز:E29
  • خطا در عدم تشخیص فن دار بودن و یا نبودن دستگاه مورد نظر: E99

ارورهای پکیج بوتان مدل روما

  • عدم حس کردن شعله توسط حسگر دستگاه:A01
  • ایجاد اختلال در ترموستات پکیج:A02
  • فعال شدن پرشر دود: A03
  • ایجاد اشکال در پرشر آب:A04
  • خراب شدن برد:A05
  • ایجاد اختلال در مدار ان تی سی گرمایش:A06
  • ایجاد اختلال در ان تی سی مدار آب گرم مصرفی:A07
  • عمل کردن حسگر قبل از فرمان برد:A11
  • عدم تنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر دمای گرمایش:ADJ
  • ایجاد اشکال و اختلال در پرشر دود تا ۱۰ دقیقه: چشمک زن تابستانه و زمستانه به محض باز شدن آب
  • ایجاد اشکال در پرش آب تا ۱۰ دقیقه: چشمک زن تابستانه و زمستانه
ارورهای پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور

ارورهای پکیج ایران رادیاتور مدل های m24ff، e24ff، eco22ff و b24ff

  • خرابی برد کنترل: 30 و 40
  • فعال بودن ترموستات ایمنی ۱۰۵ درجه‌ سانتیگراد: 80
  • افزایش حرارت مبدل اولیه به بیش از ۸۹ درجه سانتیگراد: 70
  • سنسور شعله یون: 70 و 80
  • عملکرد ضد یخ زدگی دستگاه با پمپ روشن: 60 و 80
  • عمل ضد یخ زدگی دستگاه با مشعل روشن: 60 و 70
  • باز شدن سنسور آب گرم: 50 و 80
  • اتصال کوتاه سنسور آبگرم: 50 و 70
  • سنسور شوفاژ مدار قطع شده: 50، 70 و 80
  • سنسور شوفاژ اتصال کوتاه: 60 و 50
  • ترموستات قطع شده و معمولی بودن دمای آب: 40، 70 و 80
  • باز بودن پرشر سوئیچ آب: 40 و 70
  • باز بودن سنسور دود: 40 و 80
  • باز بودن پرشر و عدم فعالیت فن: 40، 60 و 80
  • بسته بودن پرشر هوا و عدم فعالیت فن: 40، 60 و 70

ارورهای پکیج ایران رادیاتور دیجیتال مدل K

  • سیستم یخ زدگی: AF
  • قطع شدن پرشر سوئیچ آب: E1
  • عیب یابی شعله یون: E2
  • ترموستات حدی بر روی ۱۰۵ درجه سانتیگراد است: E8
  • نشت دود به محیط‌: E10
  • خراب شدن برد الکترونیکی دستگاه: E99-E30-E12
  • ایجاد اختلال در ترمیستور مدار شوفاژ:E31
  • ایجاد اختلال در ترمیستور مدار شوفاژ: E32
  • ایجاد اختلال در ترمیستور آبگرم مصرفی:E41
  • ایجاد اختلال در ترمیستور آبگرم مصرفی: E42
  • وصل بودن پرشر سوئیچ هوا در عین خاموش بودن فن: E50
  • قطع شدن پرشر سوئیچ هوا در عین روشن بودن فن: E51
  • نوسانات ولتاژ برق رسانی به دستگاه: E91
  • ترموستات حدی دستگاه بر روی ۱۰۵ درجه قطع کرده است اما دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است:E91

ارورهای پکیج ایران رادیاتور دیجیتال مدل L

  • قطع شدن پرشر سوئیچ آب:E1
  • عیب یابی یون:E2
  • ترموستات حدی بر روی ۱۰۵ درجه سانتی گراد است:E8
  • نشت دود به محیط:E10
  • خراب شدن برد الکترونیک دستگاه:E30-E12
  • ایجاد اختلال در ترمیستور مدار شوفاژ:E31
  • ایجاد اختلال در ترمیستور مدار شوفاژ:E32
  • ایجاد اختلال در ترمیستور آبگرم مصرفی:E41
  • ایجاد اختلال در ترمیستور آبگرم مصرفی:E42
  • پرشر سوئیچ هوا در وضعیت وصل می باشد با این حال فن دستگاه خاموش است:E50
  • پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع قرار دارد اما فن دستگاه روشن است:E51
  • ترموستات حدی ۱۰۵ درجه را نشان می دهد ولی دمای اندازه گیری شده توسط ترمیستور طبیعی است:E81
  • گرمای پکیج‌ بالاتر از ۸۹ درجه و کمتر از ۱۵۰ درجه است:E88
ارورهای پکیج دیواری بوش

پکیج بوش

ارورهای پکیج بوش مدل یورومکس کلاسیک سیلور و کامفورت

  • خراب شدن حسگر دود و یا قطع شدن سیم آن: A3
  • بدون فن بودن پکیج و فعال بودن حس گر دود:A4
  • اعلام نمودن عدم تخلیه دود به وسیله حسگر ان تی س:A6
  • بروز ایراد در ان تی سی مصرفی:A7
  • قطع ارتباط کن با برد:A8
  • اختلاف دمای آب گرم خروجی دستگاه نسبت به دمای مبدل آن:AA
  • قطع ارتباط بین TA211E یا RAM با برد دستگاه: AC
  • خراب شدن کلید کد:B1
  • قطع شدن کنتاکت های پرشر سوئیچ دود در حین انجام کار:C1
  • قطع نشدن کنتاکت های پرشر سوئیچ دود حتی پس از روشن شدن دستگاه:  C4
  • اشکال در پرشر سوئیچ دود:  C6
  • فراتر رفتن آب عبوری از حد مجاز در فلومتر دستگاه:CA
  • قطع شدن ارتباط ترموستات اتاقی با برد:     CC
  • قطع شدن ارتباط بین پایه ۸ و ۹ ترمینال دستگاه:D3
  • اختلال در ان تی سی گرمایشی:E2
  • اختلال در عملکرد ترموستات حد:E9
  • شعله دستگاه تشکیل نمی شود:EA
  • ایجاد اختلال در واحد کنترل:F0
  • ارسال سیگنال اشتباه حسگر شعله:F7
  • سیگنال حسگر شعله:FA
  • کلید ریست را فشار دهید:FD
ارور و خطا پکیج ایساتیس

پکیج ایساتیس

ارورهای پکیج ایساتیس مدل MEHR 26FF و NEWSTAR 26FF

  • فشار پایین آب مدار گرمایش: E1
  • شعله دستگاه تشکیل نمی شود: E2
  • بروز ایراد در عملکرد فنی ان تی سی گرمایش: E3
  • بروز ایراد در عملکرد فنی ان تی سی آب گرم مصرفی: E4
  • بروز ایراد در پرشر سوئیچ دود: E6
  • فعال بودن کلید حرارتی: E7
  • عدم برقراری ارتباط برد اصلی با صفحه نمایش: E8
  • باید محل جامپر اس فور را تغییر داد:  E9
  • جابجایی جامپر یا دیپ سوئیچ بر روی برد اصلی: EE
ارورهای پکیج دیواری پولار

پکیج پلار

ارورهای پکیج پلار مدل اوشن استار و لاکی استار

  • ایراد سنسور آب سرد ورودی: E0
  • فشار کم آب در مدار گرمایش:  E1
  • عدم تشکیل شعله:E2
  • ایراد در ان تی سی گرمایش: E3
  • ایراد در ان تی سی آب گرم مصرفی:E4
  • نشان‌دهنده‌ خطای دودکش:E6
  • دمای بیش از حد مدار گرمایش:E7
  • انتخاب میکروسوئیچ های برد:EE
ارورهای پکیج تاچی

پکیج تاچی

ارورهای پکیج تاچی تیپ A

  • عدم تشکیل و یا عدم تشخیص شعله:E1
  • افزایش دمای به بیش از حد مجاز در مدار شوفاژ: E2
  • انسداد دودکش: E3
  • فشار پایین آب مدار گرمایش: E4
  • اشکال در عملکرد ان تی سی مصرفی: E6
  • اشکال در ان تی سی گرمایش: E7

ارورهای پکیج تاچی تیپ B

  • کنترل شیر گاز: E1
  • خراب بودن پرشر سوئیچ فن: E2
  • قطع شدن کابل ارتباطی: E3
  • اختلال در عملکرد پمپ دستگاه و یا عملکرد شیر برقی: E4
  • معیوب بودن ان  تی سی برد کنترل: E5
  • خراب شدن ان تی سی آب گرم مصرفی: E6
  • خراب شدن ان تی سی مدار گرمایش: E7
  • خراب شدن برد کنترل: E8
  • خراب بودن مانومتر آب و انسداد لوله مسی متصل به آن: E9

ارور های پکیج تاچی تیپ C

  • اشکال در تهویه دستگاه: E1
  • اشکال در سنسور گرمایش: E2
  • اشکال در سنسور آب گرم مصرفی: E3
  • داغ شدن بیش از حد دستگاه: E4
  • اشکال در مدار شیر گاز:  E5
  • اشکال در ایجاد احتراق: E6
  • اشکال در شعله: E7
  • اشکال در فشار گاز: E8
  • اشکال به علت یخ زدگی: E9
  • اشکال به علت وجود شعله بعد از خاموش شدن دستگاه: EB
  • اشکال در برد الکتریکی: EC
  • اشکال فشار پایین آب: EP

رفع عیب مشکلات انواع پکیج

پس از معرفی ارورهای انواع پکیج دیواری و زمینی بهتر است شیوه‌های رفع  آنها را نیز ذکر کنیم. پکیج از جمله دستگاه های صنعتی است که به علت پیچیدگی بسیار زیادی که دارد عیب یابی آن به راحتی صورت نمی گیرد.

با این حال مطالعه مقالات مربوط به عیب یابی انواع پکیج و رفع عیب آن ها می تواند به شما در نگهداری، سرویس و تعیر آن کمک کند. پیشنهاد می کنیم با ادامه این مقاله و مطالب کاربردی در خصوص رفع مشکلات انواع پکیج با ما همراه باشید.

همچنین بخوانید: پکیج ایران رادیاتور بخریم یا بوتان؟

مشکل شماره یک: قرار گرفتن پرشر آب در حالت قطع

 این مسئله ممکن است به علت عدم رسیدن آب به پکیج رخ دهد؛ در این صورت باید شیر پرکن را باز کرده و فشار را بر روی یک تا یک و نیم قرار دهید و سپس یک مرتبه دستگاه را ریست کنید. امکان دارد مشکل مربوط به پمپ پکیج باشد. در این صورت باید پمپ پکیج را تعمیر و یا تعویض نمایید. خراب شدن پمپ پکیج به ندرت رخ می دهد.

خراب بودن پرشر سوئیچ آب نیز منجر به این مساله می گردد. در موارد بسیار محدودی ممکن است قرار گرفتن پرشر بر روی حالت قطع آب به علت خراب بودن سوئیچ مربوطه باشد. در این صورت باید یک پرشر جدید از نمایندگی های مربوطه خریداری کنید.

مشکل شماره دو: بسته بودن پرشر هوا و عدم فعالیت فن

 این مشکل ممکن است بر اثر اختلال در سیم کشی ایجاد شود اما امکان دارد به علت خراب بودن پرشر سوئیچ دود نیز ایجاد گردد که در این صورت نیاز به تعویض پرشر مربوطه است. اگر هیچ کدام از موارد بالا مشاهده نشد، به احتمال بسیار زیاد برد الکترونیک پکیج مشکل پیدا کرده است. در این صورت باید پکیج را باز کرده و برد مربوطه را به یک فنی کار ماهر نشان دهید. تعمیر کار مربوطه امکان تعمیر و یا تعویض قطعه را به شما می گوید.

مشکل شماره سه: باز بودن پرشر هوا و فعالیت فن

این مشکل که در نتیجه آن فن روشن می ماند اما پرشر سوئیچ دود وصل نمی شود به یکی از علل زیر مرتبط می باشد:

  •  احتمال گرفتگی و مسدود شدن دودکش وجود دارد؛ بهتر است ابتدا دودکش را چک نموده و در صورت وجود هر گونه شی خارجی در دودکش آن را برداشته و مسیر دودکش را باز کنید.
  • اگر شلنگ متصل به پرشر سوئیچ دود خراب شده است باید این شلنگ را تعویض نموده و حدالامکان آن را از نمایندگی معتبر مربوط به برند پکیج خود خریداری نمایید.
  • اگر خود پرشر سوئیچ دود ضعیف شده و یا خراب شده است باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید. شیر سوئیچ دود یکی از قطعات مصرفی پکیج است و در مدت زمان استفاده از پکیج نیاز به سرویس کاری و تعویض احتمالی دارد.

مشکل شماره چهار:کار نکردن پمپ پکیج

 اگر پمپ پکیج کار نکند ممکن است این مشکل بر اثر گیرپاژ شدن پمپ رخ دهد. برای رفع گیرپاژ پمپ پکیج، باید پیچ پشت پمپ را باز کرده و روتور را با یک پیچ گوشتی به طرفین بچرخانید.

اگر پمپ دستگاه سالم باشد پس از چرخیدن روتور، گیرپاژ آن رفع می ‌شود اما اگر قادر به چرخاندن روتور نبودید به معنای سوختگی پمپ و نیاز به تعویض آن است.

در برخی از مواقع عدم کار کردن پکیج به علت خراب بودن برد و عدم برق رسانی مناسب و مواردی از این قبیل است. بنابراین پیش از عوض کردن پمپ آب این موارد را نیز چک کنید.

مشکل شماره پنج: کار نکردن جرقه زن پکیج

این عیب ممکن است به دنبال خراب شدن الکترود جرقه زن ایجاد شود. در صورت خرابی الکترود جرقه زن باید آن را تعمیر کنید، اما اگر سیستم آن به کل سوخته باشد باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. اگر الکترود جرقه زن با برنر پکیج اتصال پیدا کند باید فاصله ای در حدود سه میلیمتر میان آنها ایجاد نمایید تا سیستم شعله پکیج فعال گردد.

فاصله الکترود جرقه زن با برنر را چک کنید! اگر این فاصله به اندازه کافی نباشد در زمان روشن شدن پکیج دیواری شاهد صدای انفجار و مواردی از این قبیل خواهید بود.

برای اینکه بتوانید الکترود جرقه زن را به راحتی خم و راست کرده و فاصله آن را با برنر تنظیم کنید بهتر است ابتدا دستگاه را روشن نموده و پس از گرم شدن الکترود جرقه زن آن را به جهت مناسب خم و راست کنید.

قطع شدن کابل جرقه زن نیز یکی از علل عدم کار کردن جرقه زن دستگاه است که به ندرت اتفاق می‌افتد با این حال در این صورت ملزم به تعویض آن خواهید بود.

در صورت خراب بودن ترانس جرقه زن پکیج و یا برد الکترونیک آن نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوید. در هر صورت باید قطعات سوخته را تعویض کنید.

مشکل شماره شش: عدم تشکیل شعله

یکی از مشکلات عمده پکیج ها همین مساله است که به علل مختلفی ایجاد می گردد. عدم تشکیل شعله ممکن است به علت وجود هوا در لوله گاز ایجاد شود. در این صورت نیاز به هوا گیری شلنگ گاز متصل به دستگاه بوده و باید پس از انجام این کار نکات ایمنی در زمینه اطمینان از عدم نشت گاز را بررسی کنید.

فیلتر گاز پکیج نیز یکی از قطعاتی است که پس از گذشت چند سال ممکن است دچار گرفتگی شده و نیاز به تعویض داشته باشد. خراب بودن شیر کنترل گاز نیز در عدم تشکیل شعله موثر است هر چند می توانید این قطعه را تعمیر کنید اما توصیه می‌کنیم نسبت به تعویض آن اقدام نمایید! نکات ایمنی مربوط به استفاده از وسایل گرمایشی متصل به گاز شهری، اجازه تعمیر این وسایل را نمی دهد.

ژیگلور های مشعل پکیج نیز در صورت گرفتگی اجازه‌ تشکیل مشعل را نمی ‌دهند اما این مورد باید توسط فنی کاران ماهر بررسی گردد.

اگر هیچ کدام از مسائل بالا در عدم تشکیل شعله دخیل نبودند به احتمال بسیار زیاد باید برد الکترونیک پکیج را چک کنید. برد الکترونیک پکیج نیز یک وسیله مصرفی بوده و ممکن است پس از گذشت چند سال نیاز به تعویض داشته باشد.

مشکل شماره هفت: تشکیل شعله و خاموش شدن آن پس از مدت کوتاهی

این مسئله که در اصطلاح صنعتی به عنوان سنسور شعله یون شناخته می شود، ممکن است به علت تنظیم نبودن میله یون ایجاد گردد. در این صورت میله مورد نظر نمی تواند شعله را تشخیص داده و شعله های ایجاد شده پس از مدت اندکی خاموش می گردند.

برای رفع این مشکل باید همچون الکترود جرقه زن، نسبت به جابجایی چند میلیمتری میله یون نیز اقدام کرد. اگر شعله استارت تنظیم نشده باشد به احتمال بسیار زیاد با تنظیم گاز می توانید مشکل را حل کنید. برای تنظیم فشار گاز نیاز است با نمایندگی دستگاه مورد نظر خود تماس بگیرید.

کهنگی، کثیف شدن و خراب بودن میله یون نیز ممکن است دلیل این مشکل باشند. در این صورت بهتر است نسبت به تمیز کردن آن با یک دستمال نم دار در صورت کثیف بودن و یا تعویض آن در صورت خراب بودن اقدام نمایید.

اگر مشکل مربوط به کابل میله یون باشد باید این قطعه را نیز تعویض نمایید. اگر هم پس از یک بررسی کلی متوجه شدید میله یون به بدنه دستگاه متصل است، می توانید آن را اندکی جابجا کنید.

شک کردن به خرابی برد الکترونیک پکیج آخرین موردی است که در این خصوص می توانید چک کنید. در هر صورت اگر مشکل مربوطه به خرابی برد الکترونیک مرتبط باشد باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید.

مشکل شماره هشت: کاهش فشار آب پکیج

کاهش افت فشار پکیج به یکی از علل زیر مرتبط می گردد:

  • نشتی رادیاتور های داخل حمام
  • سوراخ شدن مبدل اصلی پکیج بعد از چند سال

در هر دو صورت باید نسبت به رفع عیب رادیاتورها اقدام نمود. ممکن است کاهش فشار آب پکیج مربوط به نشتی رادیاتور ها در قسمت لوله های رفت و برگشت و به علت باز و بسته شدن متوالی آنها باشد.

در این صورت باید با استفاده از آچار و انبردست مهره های مربوطه را سفت نمود. شیر ها و شیلنگ های یک پکیج ممکن است پس از چندین سال دچار نشتی شده و نیاز به تعویض داشته باشند. این امر به کیفیت قطعات استفاده شده در پکیج ها مرتبط است.

مشکل شماره نه: افزایش فشار آب پکیج

این مشکل ممکن است از شیر پرکن دستگاه ناشی شود. اگر شیر پرکن دستگاه دچار مشکل شده باشد باید هرچه سریعتر آن را تعویض نمایید. اگر پکیج شما دو مبدله است ممکن است سوراخ شدن مبدل ثانویه علت افزایش فشار آب پکیج باشد. در این صورت نیز می‌توانید از نمایندگی های مربوطه یک مبدل ثانویه با کیفیت دریافت کنید. سوراخ شدن مبدل اصلی در پکیج های تک مبدل نیز ممکن است علت ایجاد این مشکل باشد. در اینصورت باید این قطعه بسیار اساسی را تعویض کنید.

اگر این مساله در فصل زمستان پیش آمد ممکن است علت اصلی منبع انبساط پکیج باشد. برای رفع این مشکل باید ابتدا فشار آب پکیج را کاهش داده و سپس منبع انبساط را شارژ نمایید. اگر منبع انبساط دچار ترکیدگی شود منبع انبساط را نمی‌توان جوش داد و صرفا می توان آن را تعویض نمود.

مشکل شماره ده: عدم تشکیل شعله در زمان باز کردن شیر آب گرم و یا قطع شدن آن پس از تشکیل شعله

این مشکل ممکن است به علت خرابی فلومتر ایجاد شود. چک کردن خرابی فلومتر به وسیله اهم متر انجام می شود. اگر این وسیله را در منزل ندارید می توانید با یک فنی کار ماهر تماس گرفته و رفع مشکل را از آنها بخواهید.

به احتمال بسیار زیاد در نتیجه خرابی فلومتر مجبور به تعویض این قطعه شوید. اگر ان تی سی و یا همان ترمیستور دستگاه روی یک فشار کاذب قرار گرفته باشد ممکن است این مشکل ایجاد گردد. برای این کار رفع این مشکل باید یک ترمیستور جدید تهیه کنید.

مشکل شماره یازده: سرد و گرم شدن آب خروجی

این مشکل ممکن است به علت خرابی یکی از ترمیستورها ایجاد شده باشد. برای اینکه بفهمید ترمیستور دستگاه شما سالم است و یا اینکه خراب شده است باید فیش ترمیستور را جدا کرده و به یک قطعه نو متصل کنید و پس از ریست کردن دستگاه آن را بر روی حالت آب گرم قرار دهید. اگر مشکل از ترمیستور قبلی باشد دستگاه پس از اتصال به ترمیستور جدید، به صورت یکنواخت آب را گرم میکند.

کم بودن فشار گاز پکیج نیز ممکن است باعث این مشکل گردد که برای رفع آن باید با نمایندگی ‌های معتبر تماس بگیرید. کم یا زیاد بودن میزان آب ورودی پکیج نیز در ایجاد چنین مسئله ای بدون تاثیر نیست. برای رفع این مشکل باید شیرهای ورودی پکیج را بر روی حالت های متناسب قرار دهید.

 رسوب گرفتگی مبدل های ثانویه را چک کنید. اگر دچار رسوب گرفتگی شده اند می توانید آنها را اسید شویی کرده و با محصولاتی همچون جوهر نمک آنها را تمیز کنید اما اگر میزان رسوب گرفتگی بسیار زیاد باشد باید مبدل ثانویه را تعویض نمایید. این مشکل ممکن است در مبدل اصلی در پکیج های تک مبدل نیز رخ دهد.

 اگر تمامی موارد فوق را بررسی نموده و مشکل را متوجه نشدید می توانید نگاهی به شیر سه طرفه زیر دستگاه بیاندازید. اگر تصور می کنید مشکل ایجاد شده ممکن است مربوط به شیر سه طرفه باشد می ‌توانید آن را یک مرتبه اسیدشویی کنید.

اگر پس از اسید شویی مشکل رفع نشد می توانید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. عدم کارکرد مناسب پمپ پکیج نیز می تواند باعث این مشکل گردد.

مشکل شماره دوازده: صداهای عجیب و غریب و یا ترسناک پکیج

 این صداها در اغلب موارد هیچ گونه خطر جانبی را ایجاد نمی‌کنند، اما در برخی از موارد یک صدای کاملا هراس آور و وحشت انگیز هستند. برای رفع صدای انفجار در پکیج سر جرقه زن را تقریبا ۳ میلی متر بالاتر از برنر قرار دهید.

صدای زوزه و جیغ کشیدن مربوط به سوپاپ و اورینگ دستگاه است. در این صورت باید آنها را تعویض کنید. اگر صدای مربوطه شبیه به صدای سوت و ترمز قطار است باید ابتدا مبدل اصلی را اسید شویی کنید. اگر پس از شستشو همچنان صدای مورد نظر قطع نشد باید مبدل اصلی را تعویض کنید.

شنیدن صدای تراکتور از پکیج مربوط به نگهدارنده های فن می باشد. برای رفع این مشکل باید نگهدارنده ها را باز کنید. صدای موج های دریا را می توانید از طریق شستن رادیاتورها رفع کنید. برای این کار باید مقالات مربوط به شستشوی رادیاتورها را مطالعه نمایید.

مشکل شماره سیزده: پکیج در حین کار قطع می شود و ارور می دهد

این مشکل بیشتر در خصوص مسائل امنیتی ایجاد می گردد. ابتدا دودکش پکیج را چک کنید! همچنین ممکن است مشکل مربوطه به علت خرابی الکترود جرقه زن باشد.

قطع شدن پکیج بعد از شروع فعالیت ممکن است به علت عدم نرسیدن اکسیژن باشد. پکیج برای فعالیت خود نیاز به اکسیژن دارد. از خفه کردن پکیج در داخل کابینت ها و محیط های بسته پرهیز کنید.

امروزه برای رفع این مشکل کابینت های ویژه پکیج را به صورت  شبکه ای می سازند. این کار علاوه بر حفظ زیبایی کابینت ها، امکان تبادل هوا را برای دستگاه فراهم می کند.

مشکل شماره چهارده: اگر بدون درخواست آب گرم پکیج روشن می شود

 این مشکل صرفا مربوط به پمپ ساختمان است و هیچ دلیلی دیگری ندارد و به آن ضربه قوچ نیز گفته می‌شود. برای رفع این مشکل باید یک قطعه کوچک با نام شیر سوزنی و یا همان شیر یک طرفه تهیه کنید.

این شیر از ایجاد ضربات ناگهانی به فلوسوئیچ پکیج جلوگیری می‌کند و اجازه فعال شدن پکیج در اثر فعالیت پمپ ساختمان را نمی دهد.

مشکل شماره پانزده: عدم گرم شدن رادیاتور ها

این مشکل ممکن است بر اثر خراب شدن سنسور مدار شوفاژ ایجاد گردد. در این صورت باید قطعه مربوطه را تعویض کنید. همچنین در بسیاری از اوقات رادیاتورها نیاز به هواگیری دارند در این زمینه نیز می توانید به راحتی نسبت به هواگیری رادیاتور ها اقدام کنید.

در این شیوه باید باکس مربوط به لوله های رادیاتورها که معمولا در یکی از اتاق خواب ها نصب شده است را باز نموده و پس از باز کردن شیرهای مربوطه فقط صبر کنید تا آب داخل رادیاتورها خارج شود.

فشار پایین گاز نیز منجر به سرد شدن رادیاتورها می شود. رفع این مشکل باید توسط متخصصان شرکت گاز انجام شود. اگر تمامی موارد بالا را چک کردید اما مشکل رفع نشد باید نسبت به رسوب زدایی کامل مدار رادیاتورها و پکیج اقدام کنید که البته کار سخت و طاقت فرسایی است و ممکن است تعویض رادیاتورها را ترجیح دهید.

برای دریافت مشاوره در خرید با ما تماس بگیرید

تاسیسات یک فروشگاه تجهیزات سرمایش و گرمایش و استخر است و خدماتی در باب تعمیرات ندارد. با این حال اگر چاره ای جز تعویض دستگاه تاسیساتی خود نداشتید به فروشگاه Tasisat.ir سر بزنید و کالای مورد نیاز خود را به راحتی پیدا کنید.

با توجه به نوشته های بالا می توان اینگونه به سوالات زیر پاسخ داد:

ارور پکیج چیست؟

یک کد خطا که پکیج های دیواری مدل دیجیتال در صفحه نمایشگر خود نشان می دهند.

آیا پکیج های آنالوگ هم نمایش خطا دارند؟

جواب این سوال خیر است زیرا این نوع پکیج ها صفحه نمایشگری برای مشاهده کد خطا ندارند.

آیا در تاسیسات می توان خدمات تعمیر پیدا کرد؟

پاسخ این سوال منفی است زیرا تاسیسات تنها در زمینه فروش تجهیزات تهویه مطبوع و استخر فعالیت می کند و در این زمینه مشاوره های تخصصی ارایه می دهد.

3 thoughts on “انواع کد خطاها و ارور های پکیج دیواری و رفع آنها”

  1. سلام.
    مطلب خوب و کاملی بود ولی فکر میکنم بیشتر به درد تعمیرکارها بخوره تا افراد عادی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*